Translate

Monday 24 June 2013

Tuff maar nie so tuff nie


Ek het die naweek ou stories gehoor van vroeër jare in Afrika. 

Die oom vertel ons jare terug in Tanzania het hulle geen elektrisiteit of lopende water in die huise gehad nie, hulle het als self ingesit, die Tannie vertel sy het buite op 'n oop vuur gekook, van ontbyt tot aandete, koek gebak in 'n swart pot en als. Miershoop uithehol om brood te bak. Nou dis nou nie liegstories nie, die arme mense het hulle eerste krag via generators gehad, vandag is ons nogsteeds op generators hier, water is aangelê maande na hulle aankoms.

So ook nie aircons of fans in die Afrika hitte nie, shame, ek's vandag bly ek het eers jare later op die expidiesie gekom. 

So vertel hy ook van die "ways" wat hulle dinge gedoen het, hy sê een dag sien hulle 'n container in die pad afkom, maar hy sien nie die vragmotor nie en toe die container nader kom sien hy die ding word of 4 trollies gestoot! En langsaan hardloop die mannetjies saam, die container is ook so van die trollies afgelaai met jacks en dis hoe dit gedoen was!  

Nou dis die African way waarvan ek praat, en hulle dink dis die regte manier en is dood gelukkig daarmee. 

Ek het fotos gesien van hierdie huise waarin ons nou woon, so 10 of 12 jaar gelede toe Castell hier aangekom het en die brouery oorgeneem het.

Daar was heen mure om die 'village' nie en geen sekuriteit nie. Dit was maar skraps en vervalle. Die storte en toilette was net gate in die vloer, stowe was 2 plaat gasstofies en geen fans of aircons nie. Die vensters was 'air bricks' seriously. Wat het hulle gedoen om die muskiete uit te hou? Die meubels het nie bestaan nie en was van pallets gemaak.  Ek haal my hoed af vir ons voorlopers!

Nou moet ek sê dit het beslis vooruit beweeg, ek is tuff maar nie so tuff nie, sou nie so kon bly nie. Nie hier nie. Ek ag ons wie nou hier woon as gelukkig.  

Dit laat my dink aan die vooraanstaande oompie in Namakwaland wie die eerste spoel toilet in die huis laat insit het en die ou Jonas het so terugstaan en die affêre so bekyk en die oompie sê toe ja Jonas, dis nou vir as jy in jou huis wil kak!

 

Happy Monday maters.

 

Mag julle bekertjies vol loop die week.

 

Iretha

No comments:

Post a Comment