Translate

Friday 28 June 2013

Markdag


 Ilesa mark

 

Vandag is dit bietjie tyd om mark toe te gaan en die drywer kom laai ons eers 10 uur op want dit was sanitation vir die besighede. Dit beteken dat hulle tussen 7 en 10 hulle winkels moet skoonmaak. Die polisie en weermag hou hulle dop. (Dit help nie veel nie) 

So oppad BBM ek my dogter en sê vir haar ons gaan mark toe, vir ingeval sy my soek en ek nie die foon die hele tyd dophou nie. Sy sê, oe lekker, ek is al lankal lus om Irene Mark toe te gaan. Ek lag my pap so in die binneste, my arme kind, as jy op die mark moet kom dink ek bad jy in dettol na die tyd. Daar is geen maar geen ooreenkoms nie.

 
(Ek probeer nog uitvind wat se dier dit eintlik was, lys soos 'n kat of 'n ding en die "parte" word gebruik vir black magic!)

Nou dit was sanitation maar toe ons uit die kar uit klim pong als. Ons is op die hoek waar hulle vars vleis en vis verkoop, en die was die eerste ding waarin ek vasgekyk het!  Groen gesiggie, vlak asemhaal en daar gaat ons. 

So jy nou dink om watter duistere rede enige regdenkende mens dan nou daarnatoe wil gaan, ek wonder ook!  

Maar dis 'n avontuur en Iretha love avonture.  

Ek koop voedsel kleursel vir die badsout wat ek maak en mooi materiaal vir 'n hempie vir Danie en vir 'n bont broek vir my. Ons trek soms snaaks aan ja (lmga) Ons koop 'n sak vol koekies en bederf al die kindertjies wie so op die mark grootword met koekies sover ons loop. Hulle oyinbo en Shiela Dudu terug, dudu beteken swart in die Yoruba dialek wat hulle hier praat en almal lag te lekker, die mense hier het 'n sin vir humor en ons voel veilig en gemaklik tussen hulle. Hulle onthou jou ook en kom knoop geselsies aan. Die kindertjies het maar 'n onbeskryflike aaklige lewe en is tevrede daarmee. Van die ma's stop sommer die kindertjies in jou hande en verdwyn. Op 'n slag vandag het ek gedink ek gaan een moet huistoe vat want die ma was weg. Gelukkig kom sy toe terug, sjoe!

 


Ek koop 'n groot lepel vir R25, dit gaan awsome lyk by die braai teen die muur. Die een man kom na my toe en sê vir my ek kan nie met daai lepel eet nie dis te groot, duhh, ek's wit nie dom nie! Ek sê toe maar vir hom die lepel is om my man mee te slaan en ek eet eintlik baie en het so 'n groot lepel nodig. Ek kan julle nie vertel hoe die vrouens gelag het nie.

 

(Dis 'n slaai bak op die tafel, die lepel laat dit lys soos 'n puddingbakkie!)

By 'n ander stalletjie koop ek spons krullers, 2 pakke vir R50. By die krale winkeltjie koop ons goue draad waarmee ons hekel en juwele maak en ander interessante goed wat ek nog nie in SA gesien het nie vir R10 en R5, als is baie baie goedkoop. Ook maar net omdat die een steward saam met ons is anders looi hulle jou met skin tax. Skin tax is wat ons dit noem as hulle die expats over charge. Greenpeppers is so groot soos golfballetjies maar dis greenpeppers jay! Ander 'winkeltjie' verkoop serpies met roos knippies vir R10 een, ek koop 3, wonder of ek dit gaan dra.

 


Ek begin sweet want die humidity is bietjie hoog maar dis nie vandag so warm gewees nie.  My broek maak sulke smiles agter by die knië en boude, die sweet loop in my oë, ai die vreugde van Afrika.

 
(Ons shopping word vir ons kar toe gedra)

Ek's terug by die huis en gaan bad met daai lekker badsout wat ek maak maar die mark reuk sit nog in my neus, ek spuit parfuum, hoop dit help.
 
Ons is bevoorreg om hierdie dinge te kan vertel en te kan ervaar. Ek ken mense wie nog nooit uit hulle geboorte dorp was nie. 

Volgende keer as jy Irene of Boksburg vlooimark toe gaan dink aan my ;-) Een van die dae kom loop ek weer my loop op SA bodem, die tyd kom nader en ek weet nie of ek opgewonde is of nie, ek is redelik happy met my omstandighede (dis daai bekertjie wat so vol loop elke dag)! 

Lekker dag maters! Slurp lank en hard jy mag want dis jou piering en jou kasteel!

Mwah 

Iretha

No comments:

Post a Comment