Translate

Wednesday 16 October 2013

Gemengde emosies

Dit is nou Eid al-Adha (the feast of sacrifice) reg oor die wêreld en die eerste keer dat ek daarmee kennis maak.

Ek kon aanvanklik nie die vreeslike geblêr van die bokke hier buite ons Village verstaan nie, toe hoor ons van mense wie in en uit reis, tussen hier en Lagos, van die duisende ramme langs die pad en dat hulle geslag gaan word. Ek weet van die 2 vakansie dae, maar gister toe ek by Shiela kom blêr haar TV baie hard. sy sê ek moet dit asb verdra want sy kan nie meer die geblêr van die bokke verdra nie, want hulle word geslag. Toe gaan doen ek bietjie navorsing en dis wat ek gekry het. Julle kan dit ook gaan Google.

Dis Eid al-Adha. Dis Muslem/Islamic vakansie dae wat deur alle groepe hier in Nigeria gevier word. Ek lees dat meeste mense tuis bly vir vrees van geweld maar ook duisende wie deelneem aan die verrigtinge. Daar is ook sprake van Boko Haram aanvalle en hulle het 'n 'stash' in Kano gevind waar daar bomme in rugsakke vervaardig was vir aanvalle. Daar word ook in 'n koerant berig gesê dat Nigeria se veiligheids magte hierdie jaar al meer sterftes veroorsaak het as Boko Haram. Maar om by die storie uit te kom het ek so bietjie agtergrond gegee van wat ek ervaar en gelees het.

Jong seuns was blykbaar die ramme in die see, en ook waar daar nie see is nie en dan word hulle geslag. Die vleis word in 3 dele gedeel, 1 deel vir die famielie, 1 deel gaan aan 'relatives' en 1 deel gaan aan die armes.



Toe wonder ek nou hoekom dan, en ek lees dat dit is gebaseer op die verhaal van Abraham wie sy seun moes gaan offer het. Die storie soos ons hom ken, is ook in die Islamic 'Bybel' geskryf, bietjie anders maar kom op dieselfde neer. So om 'n baie lang storie kort te maak, dis nou waar die slagting van die diere vandaan kom. Vandag voel dit vreeslik wreed vir my, maar as jy na die geskiedenis kyk, en verstaan dat hulle vandag nog die offering van 'n dier in plaas van die seun herdenk, die pa se gehoorsaamheid aan God, deur diere te offer, is dit seker nie so 'far fetched' nie. Of is dit?

Daar word beweer dat slegs in India 100 000 diere geslag word. Diereregte aktiviste is ontsteld omdat die diere sonder verdowing gemoor word. Hulle word gesus deur dat die diere by slagpale geslag word op die menslike manier, maar hulle is ver ver agter, wat van die res van die wereld? Ek weet hoe dit hier gedoen word en hier is geen beheer oor die diere se regte nie. (Maar wie is ek, wie elke dag vleis eet, om te praat?)
 


So terwyl dit nou vandag so stil buite is, sit ek hier en voel tog jammer vir die diere, maar ek haal ook my hoed af vir Araham wie die gehoorsaamheid en vertroue in sy God gehad het om sy geliefde seun die berg op te neem en te gaan offer soos daar van hom gevra is. Toe God sien hy gaan dit doen het hy hom gestop en daar was 'n ram in die bos wie hy toe in plaas van sy seun geoffer het . . .

Ek gun elke religion sy plekkie.

Ek kan nie uitgaan en die ramme red nie.

Ek kan niemand se mind change nie.

Ek skyn net my eie klein liggie op my eie manier.

Ewenaar groete.





No comments:

Post a Comment