Translate

Thursday 12 September 2013

Soms gorrel ek darm behoorlik . . .

Ek sit vanmore hier op die stoep, tee keteltjie langs my, die waaier woep woep woep bo my kop, dis nie warm nie, dis net die humiditeit wat hoog is, ek voel taai, taai van die anderkant die ewenaar lug en taai van die insekweerder wat ek moes spuit, maar ek het vrede in my, om my. My kop loop weer draaie vandag, en ek kies om die volgende goed te skryf, soms vat ek 'n lang draai om te se wat ek wil, want die uiteinde van die storie is nooit eerste in my kop nie, ek skryf van die begin af en dan kom die woorde maar so langs die pad reg. 

So hier is hy. 

Die mensdom darm, sou my ouma gese het, vandag sou sy seker net haar kop geskud het.  Maar vreemde dinge was aan die orde van die dag daai jare, onthou ek oor die stories wat my ma ons altyd vertel het. 

Sy het vertel van ons grooi ouma grooitjie wie die teekoppie so gelees het, sy het dinge gesien voor hulle gebeur het, en sonder om te skroom dit aangekondig. Sit die water op die vuur, sou sy se, daar kom 'n blou kar aan. En dan teen die tyd dat die water kook kom die blou kar op die werf aangery. 

Sy het kleintyd 'n poppie van blare gemaak en 'n slootjie met 'n droe bloekom takkie in die grond gekrap en die blare poppie daarin gesit, haar ma het haar gevra wat sy speel en sy het geantwoord, 'ik bittegawe my kind' en 'n week later is die ma se baba dood en het hulle hom begrawe. Sy het grootgeword en niemand het haar veroordeel nie. Mense het van heinde en verre gekom sodat ouma die teeblare kon lees. Dit was aanvaarbaar. 

Ma het ons ook baie van rerige spoke vertel. Afkop man op 'n perd en spoke by die hospitaal waar sy gewerk het, sy kon hulle sien, niemand het ooit gese, Tannie Kleintjie is weird nie. Baie nagte het ons almal in die huis wakker geword met harde geklop aan die voordeur, daar was niemand, soms aan die kamer venster, daar was niemand. Dan bietjie later was daar weer 'n klop of 'n geroep, of 'n oproep, iemand in die dorp is oorlede of iemand in die familie is nou net weg. Ons het gedink dis normaal, of is dit nie? 

Wat is rerig reg en wat is rerig verkeerd. Hoekom oordeel mense so maklik. Hoekom is ons 'n skape nasie. As dit norm is om sus of so te maak oor die samelewing so se, hoekom is die ander dan die odd ones out? Wie bepaal wat is reg en wat is verkeerd, wat is waar en wat is nie. Wat moet jy nastreef en wat nie. Ons kyk nou die aand mind games op tv. Die selle vrou in 'n wit rokkie kry minder aandag as wanneer sy 'n rooi rokkie dra met presies dieselfde snit. Ons breine word so gekonditioneer dat ons nie meer uit die boks uit kan dink nie. Ons volg die stroom. Ons praat waaroor almal praat, ons dress op in wat aanvaarbaar is, ons doen wat aanvaarbaar is en ons gedra ons soos dit in etiket boeke geskryf word ons moet. Als net vir aanvaarding? 

Is die drang vir aanvaarding groter as die drang vir self ontdekking en self wees?

Wie is jy?

Wat doen jy vir jouself? 

Hoeveel soek hul lewens lank, na 'n rede vir hulle bestaan? 

Hoeveel keer sit jy en luister na ander en voel ek wil self uitvind, ek wil self ontdek ek wil self my mind opmaak? 

Verkeerde kleredrag, gedrag en die uitspreek van wat op jou mind is kan in vandag se lewe vreeslike gevolge he . . . jy kan dalk jou plek in die samelewing verloor omdat jy nie inpas nie of nie aanvaar word nie of nie die trend volg nie, jy kan dalk juis daaroor nie die nuwe job kry nie, hoeveel mense gaan vir 'n onderhoud en probeer so hard om op te tree soos wat van hulle verwag word, net om 'n doel te bereik? 

Hoekom kyk almal teen die uiterlike vas? (Soms ook maar goed hulle kan nie die binneste sien nie.) 

Vra al hierdie vrae vir jouself, jy sal die antwoord kry, luister na jou binneste, wees wie jy wil wees en leef die lewe. Leer en groei deur jou eie ervarings en wees wie jy veronderstel is om te wees. 

Some people travel the world in search of what they need, only to come home to find it. 

Soek in jouself, nie in ander nie. Jy het jou antwoorde, jy het wat jy nodig het binne in jouself. Kyk na binne, hier by jouself, moenie daar ver op die horisonne soek nie. 

Vandag is net een keer, jy kan hom nie more weer kry nie, vandag is die dag, lewe hom, leer deur hom en kry jou eie antwoorde. Ontdek jou selfwees en wees tevrede met wie jy is. Jy is uniek en spesiaal, nes jy is. Die Hand wat jou gemaak het het elke ander met Sy eie uniekheid geskep. 

As jy nou in jou tuin stap en daar is 'n blom wat snaaks oopmaak of verdraaid ontwikkel is, gaan jy jou foon vat en 'n foto neem en vir almal wys en se, kyk die besondere blom in my tuin, jy gaan hom mos nie gou afpluk en op die kompos hoop gooi nie. Nou dis hoe ons onself moet sien, besonders. 

Wees besonders, maak 'n verskil, ook vir daai outjies wie eenkant sit en alleen teetyd hulle tee drink, kyk weer, DIS die skepping van 'n besonderse God. Ons het nie almal perfekte looks en perfekte lewens nie of perfekte idees (volgens wat ander dink) nie, moenie bang wees om jou ken te lig nie, moenie skaam wees vir wie jy is of hoe jy voorkom nie. As jy goed voel oor jouself, basta die res.

Be proud. Walk tall. 

Besonderse dag vir julle! 


Xxxxxxxx 










No comments:

Post a Comment